Kako izterjati znesek, ki vam ga dolguje stranka?

Podjetja, ki se odločijo poslovati na način, da za opravljeno storitev ali dobavljeno blago zneska ne zahtevajo takoj, ampak v določenem plačilnem roku, se pogosto srečujejo s problemom zamujenih izplačil. Če ob roku zapadlosti računa znesek še ni poravnan, se to šteje kot dolg. Izterjave predstavljajo načine, da podjetje pride do zneska, ki mu pripada. Obstaja več načinov izterjave. Vsekakor je smiselno začeti z blagimi. Če učinka ni, pa je včasih treba postopati tudi drugače.

Prvi koraki ob preteku roka za izplačilo

Ko ugotovite, da se je rok za plačilo zahtevanega zneska iztekel, je pametno iti hitro v akcijo. Za najbolj učinkovitega se je izkazal direktni klic stranke. Pristop naj bo čisto prijazen in razumevajoč. Opomnite jo na zamujen rok in povprašajte, kako je s tem oziroma če so kakšne težave, zaradi katerih vam še ni nakazala zneska. Včasih gre le za to, da stranka res pozabi plačati in je zadeva lahko zelo hitro urejena. Če iz pogovora razberete, da je stranka v resnih finančnih težavah oziroma če gre za nizek znesek, se lahko v primeru, da je ta korak neuspešen, odločite, da boste odnehali.

Naslednji korak izterjave

Če se odločite, da boste nadaljevali s postopki izterjave, se lahko obrnete na katero od agencij, ki se profesionalno ukvarja z izterjavo. Strokovnjaki, ki so zaposleni v takih podjetjih, so usposobljeni za izpeljavo postopka izterjave brez da bi bile uporabljene agresivne metode, ki bi lahko ogrozile vaše odnose s stranko. Hkrati so pri tem večinoma zelo uspešni.

Če še vedno ni učinka…

Stranko lahko v končni fazi s formalnim pismom obvestite, da boste začeli z drugačnimi, bolj agresivnimi  postopki za izterjavo. Pri tem lahko pripišete še en rok, do katerega ima čas, da plača in se izogne takim postopkom. Če plačila v roku ne boste prejeli, potem se lahko odločite za posvet z odvetnikom, ki vam bo povedal, kateri pristopi so še možni. V končni fazi primer lahko poskusite rešiti tudi preko sodišča. Je pa jasno, da boste v tem primeru izgubili zaupanje stranke in uničili morebitne dolgoletne odnose. Lahko primer tudi ne bo uspešno razrešen. Vseeno je v primeru visokega zneska, ki vam ga stranka dolguje, lahko tudi to ena od možnosti. Odločitev pa je seveda na vaši strani.

Vir: icaew.com