Knjigovodstvo v podjetju

Knjigovodstvo je veda, ki se ukvarja s vodenjem vseh finančnih sprememb, ki nastanejo v podjetju tekom njegovega poslovanja. Spremembe je treba beležiti tako zaradi tega, da ima nad tem področjem pregled samo podjetje, kot zaradi tega, da se podatke posreduje tudi v obliki letnih poročil državi. Knjigovodstvo delimo na enostavno in dvostavno. Program za knjigovodstvo pa je tisti, s katerim si lahko pomagamo, da te dogodke bolj tekoče knjižimo.

Program za knjigovodstvo nam tako olajša marsikaj, saj se zmanjša možnost, da bi prišlo do kakšne napake, po drugi strani pa je tudi dela manj, saj je veliko podatkov že predpostavljenih.

Knjigovodstvo sicer delimo na enostavno in dvostavno. Enostavno knjigovodstvo je kot že ime pove, bolj preprosto. Uporabno je za podjetja, katerih letni prihodki so nižji. Kljub svoji enostavnosti je namreč nekoliko manj pregledno in zanesljivo, saj se podatki o posameznih finančnih dogodkih knjiženi le enkrat. Pri dvostavnem knjigovodstvu vsak poslovni dogodek knjižimo dvakrat; v eno evidenco glede na datum nastanka in v drugo glede na vrsto.

Kaj pa davčne evidence?

Poleg enostavnega in dvostavnega knjigovodstva obstajajo tudi davčne evidence. Davčnih evidenc se lahko poslužujejo samostojni podjetniki, katerih odhodki se zaračunavajo kot 80% delež prihodkov (normirani način). Če se podjetnik odloči za normirani s.p., ima najmanj dela na področju računovodstva. Beleži le podatke o prihodkih, saj so odhodki že samodejno predpostavljeni glede na višino prihodkov. Ob koncu leta tako odda le davčne evidence, v katerih navede zgolj skupno višino prihodkov. Davčne evidence služijo temu, da se določi osnovo za odmero akontacije dohodnine, ki jo podjetnik plačuje na mesečni ravni ali v tromesečju, če je ta znesek majhen.

Vidimo lahko torej, da ima podjetnik na razpolago več možnosti, na kakšen način voditi knjigovodstvo v podjetju. Kriterij, na podlagi katerega se določi možnost zanj, je najpogosteje v višini letnih prihodkov in številu zaposlenih.